Υπερψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης 26/6/26
Υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με εισηγητή εκ μέρους της Κυβέρνησης τον Βουλευτή Καρδίτσας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργο Κωτσό.
Πρόκειται για μία σημαντική θεσμική μεταρρύθμιση, η οποία εκσυγχρονίζει το πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θέτει τις βάσεις για ισχυρότερους, αποτελεσματικότερους και περισσότερο λειτουργικούς Δήμους και Περιφέρειες.
Μεταξύ των βασικών αλλαγών που εισάγει ο νέος Κώδικας είναι η κατάργηση του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών, με στόχο την ενίσχυση της σταθερότητας και της κυβερνησιμότητας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διασφαλίζοντας παράλληλα μεγαλύτερη διαφάνεια και σαφέστερες δεσμεύσεις απέναντι στους πολίτες.
Ο Βουλευτής Καρδίτσας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργος Κωτσός, δήλωσε σχετικά: «Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης εισάγει έναν σύγχρονο και διαφανή εκλογικό νόμο που ενισχύει τη σταθερότητα και την αποτελεσματική διοίκηση των Δήμων και των Περιφερειών. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα προγραμματικών συγκλίσεων ήδη από την πρώτη Κυριακή, με πλήρη γνώση των πολιτών, αποκλείοντας τις συναλλαγές και τις ευκαιριακές συμφωνίες μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζονται ισχυρές διοικήσεις, ξεκάθαρες δεσμεύσεις και ουσιαστική λογοδοσία απέναντι στις τοπικές κοινωνίες. Ευχαριστώ θερμά τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θοδωρή Λιβάνιο, και το Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, που μου εμπιστεύτηκαν ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο».