Βουλή των Ελλήνων,  Κοινοβουλευτικό Έργο,  Κωτσός Γιώργος

Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του Υπουργείου παιδείας

Κοινοποίησε το άρθρο με:

Τοποθέτηση του Βουλευτή Καρδίτσας ΝΔ Γιώργου Κωτσού στη ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ για το Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». 1/6/2020

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Κώτσος.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΤΣΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρία Υπουργέ, κύριε Υπουργέ, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, άκουσα πριν συνάδελφο της Αντιπολίτευσης να μέμφεται την Υπουργό ότι είναι συνεπής με τον εαυτό της και συνεπής με το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Εγώ θα έλεγα ότι είναι άξια συγχαρητηρίων, αξιέπαινη που έχει και συνέπεια με τον εαυτό της, που έχει και συνέπεια με το προεκλογικό μας πρόγραμμα, αλλά κυρίως που είναι συνεπής με την εντολή που έδωσε ο λαός, η κοινωνία, στη Νέα Δημοκρατία, ακούγοντας το προεκλογικό της πρόγραμμα.

Αν μη τι άλλο, αυτό δεν είναι η πεμπτουσία της πολιτικής πλέον, ο σύγχρονος πολιτικός λόγος, που έχει συνέπεια προεκλογικών δεσμεύσεων και μετεκλογικής πρακτικής στο πεδίο; Θέλουμε τον πολιτικό άλλα να λέει προεκλογικά και μετά από κυβισθήσεις να κάνει άλλα μετεκλογικά;

Εξάλλου, η περίοδος της πανδημίας, ποια δύο μεγάλα κέρδη είχε για την πατρίδα μας; Το ένα ότι αποκατέστησε τη φήμη και την αξιοπιστία της διεθνώς, μέσα από μία στιβαρή, αξιοπρόσεκτη και αξιοσέβαστη αντιμετώπιση του φαινομένου και κατά δεύτερον το τι κατόρθωσε το πολιτικό σύστημα της χώρας μας να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας, να εμπιστεύεται, δηλαδή, ο Έλληνας και η Ελληνίδα τους διοικούντες. Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Έγινε μέσα από αξιοπιστία, από σοβαρότητα, από συνέπεια και κυρίως, επειδή υπήρχε και σοβαρή ενημέρωση.

Είναι αλήθεια ότι την περίοδο που περάσαμε, ποικίλες προκλήσεις, ως προς τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και της δημόσιας παιδείας, αντιμετωπίσαμε. Η πανδημία και στη συνέχεια το lock down επιτάχυναν διαδικασίες, που άπτονται της λειτουργίας και του δημόσιου βίου και του δημόσιου σχολείου.

Και νομίζω ότι είναι κοινός τόπος, πως κάθε νέος και κάθε νέα από την εισαγωγή του στο νηπιαγωγείο μέχρι και το τέλος της μαθητικής του σταδιοδρομίας στο λύκειο, πέρα από τα γνωστικά κομμάτι της εκπαίδευσης, είναι σημαντικό να γαλουχηθεί με ιδέες, με αξίες, με ιδανικά, να αποκτήσει ευαισθησίες και ερεθίσματα, που θα ολοκληρώσουν την προσωπικότητα, αλλά και ταυτόχρονα, να αποκτήσει μια σειρά από δεξιότητες, που θα του είναι εξαιρετικά χρήσιμες μετέπειτα στη ζωή του.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την εισαγωγή των εργαστηρίων, που επιδιώκεται πλέον με το σχέδιο νόμου, δεξιοτήτων που θέλουμε να ενταχθούν στο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των  δημοτικών και των γυμνασίων. Έτσι από το νέο σχολικό έτος, θα μπορέσει να γίνει ξεκάθαρη η στροφή της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε ένα σύγχρονο σχολείο, που θα δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Νέες θεματικές ενότητες, όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια – το είπε πριν και ο Πρόεδρος της αντίστοιχης Επιτροπής, συγχαίροντας την Υφυπουργό, που ήταν κοντά στην Επιτροπή και περνάει αυτό το μήνυμα και στην μαθητική νεολαία, δεδομένου ότι τα ζητήματα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων μας απασχολούν πάρα πολύ- η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα σε συνδυασμό πάντα με την ανάγκη για ομαλή ένταξη στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, να αποτελούν πυλώνες, που θα σταθμίσουν την εξέλιξη του παραδοσιακού σχολείου σε ένα σχολείο, που θα συμβαδίζει με τις απαιτήσεις, με τις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής που διανύουμε.

Διανοίγεται μπροστά μας μια δεκαετία, που οι νέοι μας που θα ενταχθούν στον κοινωνικό ιστό της χώρας και θα στελεχώσουν όλες τις βαθμίδες του παραγωγικού μηχανισμού για να ξεχωρίσουν και να πετύχουν πρέπει, εκτός από την εκπαιδευτική τους δεινότητα, από τα εξειδικευμένα προσόντα τους να αποκτήσουν και να εμφυσήσουν  στον ίδιο τους τον εαυτό την ανάγκη πως πρέπει να είναι πολυσχιδείς και πολυμήχανοι, πως δεν αρκεί -και νομίζω το καταλαβαίνουμε όλοι μας – ένα πτυχίο για να πετύχει κάποιος στη ζωή του, αλλά απαιτείται συνολική ενσωμάτωση και ενδυνάμωση της προσωπικότητας του.

Για τους λόγους αυτούς βλέπουμε πως στο εν λόγω νομοσχέδιο ενισχύονται μαθήματα όπως της πληροφορικής,  των κλασικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής, που είχε ατενίσει τα προηγούμενα χρόνια. Ενισχύεται πλέον το μάθημα με επιπλέον ώρες των ξένων γλωσσών, όπως, επίσης, διευρύνονται και οι μέθοδοι αποτίμησης της προόδου των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, βασιζόμενο στο τρίπτυχο προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση.

Να κάνω και μια ιδιαίτερη μνεία στο φαινόμενο του μπούλινγκ, της ενδοσχολικής βίας, που είτε όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες, είτε το έχουμε δει να απασχολεί κατά καιρούς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ένα εξαιρετικά δυσάρεστο φαινόμενο, που λειτουργεί αρνητικά σε μαθητές, αρνητικά στην κοινωνία και που έρχεται μέσα από την θέσπιση του εκπαιδευτικού, του συμβούλου σχολικής ζωής, να δώσει απάντηση, να απαλύνει όλη αυτή την υπόθεση και να γίνει το σχολείο μια ζεστή αγκαλιά για όλα τα παιδιά.

Να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στα ξενόγλωσσα τμήματα των πανεπιστημίων, με την ελπίδα κυρία Υπουργέ, να είναι  ο προπομπός για να καταστεί η χώρα μας πνευματικός και ακαδημαϊκός φάρος, όχι μόνο της περιοχής μας, των Βαλκανίων, της ευρύτερης Μεσογείου, αλλά όλου του κόσμου, διότι αρκετά μέχρι τώρα να κάνουμε εξαγωγή φοιτητών στις γειτονικές χώρες. Είναι ώρα να προσελκύσουμε φοιτητές από όλο τον κόσμο αξιοποιώντας την πνευματική μας,  την πολιτιστική μας παράδοση, αλλά και το αξιόμαχο και το αξιόπιστο των πανεπιστημίων.

 Ειλικρινά θεωρώ, ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση το να αφήνεται αυτή η διαδικασία στα ίδια τα Πανεπιστήμια ενισχύοντας έτσι και το αυτοδιοίκητό τους.

 Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να συνηγορήσω σε αυτό που είπε πριν και ο κ. Κέλλας αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που κρατούν όρθιο τον ελληνισμό σε όλο τον κόσμο.

Θεωρώ, κυρία Υπουργέ, ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο και να επιμηκύνουμε για πέμπτη περίοδο το επιμίσθιο αυτών των ανθρώπων που δουλεύουν εκεί. Θέλω να πιστεύω ότι θα βρούμε τον δημοσιονομικό χώρο, διότι έτσι θα τονίσουμε ξαναλέω τον ελληνισμό απανταχού της γης.

Να αναφέρω και δύο συγκεκριμένα σημεία.

Θα έλεγα, κύριε Υφυπουργέ, κατ΄ αναλογίαν της επιμήκυνσης του χρόνου των πρυτανικών αρχών να αντιμετωπίσετε  και τους Διευθυντές των Τομέων που σήμερα εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ για 1+1 χρόνο και δεν προλαβαίνουν επί της ουσίας να επιτελέσουν το έργο τους και να διαμορφώσουν τη δική τους αντίληψη, να δούμε τη δυνατότητα να επεκταθεί στα 2+2 χρόνια.

 Νομίζω, ότι μεγάλη βαρύτητα θα πρέπει να δώσουμε στην προώθηση της ενισχυτικής διδασκαλίας για να αποφύγουμε την κριτική που γίνεται από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά, ότι ωθούμε τα παιδιά στα φροντιστήρια ή τα ωθούμε στο να ξοδεύουν περισσότερο, την ενισχυτική διδασκαλία μέσα στο σχολείο για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη. όπως επίσης και για τους καθηγητές που θέλουν μια διαρκή, συνεχή επιμόρφωση πάνω στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται διαρκώς, γιατί είναι μια δυναμική διαδικασία και η εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, θεωρώ, ότι θα πρέπει να αρθεί η αδικία με το νόμο Γαβρόγλου δημιουργήθηκε όσον αφορά τη μετεξέλιξη του ΤΕΙ Θεσσαλίας και Λαμίας, όπου οι θέσεις ΔΕΠ του ΤΕΙ έχουν μετεξελιχθεί όχι σε μόνιμες θέσεις, αλλά σε προσωποπαγείς θέσεις.

 Πιστεύω ότι στο πρότυπο, όπως έχει γίνει στην Αθήνα όπως έχει γίνει και στην Ήπειρο μπορούμε να βρούμε τη λύση και σε αυτόν τον τομέα, κύριε Υφυπουργέ.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.


Κοινοποίησε το άρθρο με: